Wednesday, October 8, 2008

Satu Hari Di Hari Raya 2008



Salam dan selamat sejahtera kepada semua pembaca blog aku.....Selama sebulan kita berpuasa melawan nafsu dan dahaga...akhirnya kita dapat meraikannya apabila tibanya Hari Raya Aidilfitri yg mulia ini....semoga puasa kita dibulan Ramadhan yg lepas ini membawa seribu makna dan perubahan dlm kehidupan kita untuk menempuh hari akhirat yg kekal abadi...

Pada hari raya 2008 kali ini...aku dan keluarga seperti biasa...beraya di desa KL....lantak la...KL pon desa ape...korang ckp dkt aku berapa byk kampung yg ada dkt KL ni....byk ooo....kampung pandan...kampung baru....so desa gak la tu....lantak la....

Raya kali ni kami sekeluarga sambut dgn sederhana sahaja....masak lontong(masakan tradisi tiap2 tahun)....rendang semua la.....adik2 aku byk tolong mak aku untuk menyiapkan masakan2 tu semua....nasib dorang semua rajin2....walaupon mak aku xde anak perempuan...tp mak aku xpernah mengeluh untuk menyiapkan juadah raya...sbb adik2 aku rajin mcm perempuan gak(kalau xtolong mak aku..bapa aku kompem marahnye..hehehe).....

Raya kedua,Sharifah Zaffy Safarina and family datang rumah aku....terima kasihlah sbb sudi datang....jauh tu...dr manjong perak....dapat juga dorang merasa lontong(jawa style)....seronok rasa hati ini....hehehe.....sbb bila hari raya je...itu lah juadah yg paling special bg aku utk dihidangkan pada para tetamu...

Seronok raya kali ni sbb ni la first time aku sambut raya dimana aku sudah bekerja...dpt gak la aku bw family aku jalan2 beraya dgn hasil aku bekerja....tercapai gak hajat aku dr kecik dulu nak bw family aku jalan2 pki duit aku...Alhamdulillah tercapai....bak kata org...kalau aku ditakdirkan kembali ke rahmatullah pon aku xrasa ralat...sbb sekurang2nya family aku dpt juga merasa kejayaan aku akhirnya....xbyk aku harapkan pon...cukuplah sekadar mereka gembira mengaku aku ni anak mereka...itu pon dh syukur seribu rahmat bg aku...yelah syurga tu kan letaknya dibawah kaki ibu...

sampai sini sahajalah coretan xseberapa aku kali ini....renung2kan dan selamat beramal...

salam hormat,
arielasso

4 comments:

sam said...

selamat hari raya...raya dah makan lontong...agaknya bila pulak makan nasi minyak yer....

Anonymous said...

arie, ko tolong wat apa ye? potong-potong cili ke? suka ler pah nati ye

arielasso said...

menyampah aku baca komen ko nua...kalau ko dekat dh lama aku tendang..

Jijie Kusya♥ said...

bila dpt raya umah kakpah n angah plk?heee