Thursday, November 24, 2011

Erti kehilangan

 Bersama Allahyarhamah Atuk

Salam,
Pada tanggal 15/11/2011 hari Selasa, tepat pada pukul 2.52 petang.
Baru aku mengerti erti kehilangan.
Kehilangan seseorang yang amat aku sayangi.
Seorang insan yang pernah aku panggil Mak.
Seorang insan yang menjaga aku ketika aku kecil.
Seorang insan yang tidak pernah putus-putus menyayagi dan mencintai aku.
Seorang insan yang terlalu mengambil berat keatas diri aku sejak daripada aku kecil.
Dia atuk ku yang tiada pengganti.

Kini, Semuanya sudah tiada,
Allah telah menjemput atuk ku untuk bertemu denganNya.
Atuk ku telah pergi untuk selama-lamanya.
Aku terus berdoa kepada Allah supaya kita bertemu lagi di alam yang lain,InsyaAllah.
Juga terus berdoa kepada Allah andai semasa hidup atuk tidak mendapat kedamaian dan kemewahan dunia, moga Allah memberi segala-galanya disana nanti, InsyaAllah.
Juga terus berdoa kepada Allah supaya Allah tempatkan roh atuk aku bersama dengan roh orang yang beriman dan beramal soleh dan solehah.
Semoga atuk damai disana. InsyaAllah.

Kini, segala pesanan atuk akan aku semat didalam hati hingga aku mati.
"Angah, berlajar lah rajin-rajin, kerana dengan Ilmu itu mampu menjadi manusia yang berfikir"
"Angah, jangan sesekali tinggal solat 5 waktu, kerana solat itu adalah tiang Agama"
Al-Fatihah kepada Allahyarhamah Ross Bt Ahmad (24 Jun 1935 - 15 Nov 2011).

Terima Kasih Atuk atas segala-galanya...Angah berdoa segala amalan baik atuk terhadap diri angah. Moga Allah membalas dengan Syurga Allah yang kekal abadi.Ameen.

Terima kasih ATUK,
noor azree bin hussin






2 comments:

SZS said...

Semoga arwah atuk tenang di sana..Sama2 doakan utk atuk..Terima Kasih atuk kerana sudi jaga dn memberi kasih sayang untuk suami Pah...

arielasso said...

=)